Hall of Awesomeness

Media, marketing, communicatie, fun

(Bijna) twee weken vrij. Dat wil zeggen: niet op school werken. Ongekende luxe, maar dat heb je nou eenmaal in het onderwijs. Daarom de afgelopen twee weken ook wat minder awesomeness. Lees: geen. Dit soort pauzes zijn over het algemeen dodelijk voor mijn blog-activiteiten, omdat het maar de vraag is of ik of het bloggen na mijn pauze weer oppak. Maar goed: jij bent hier en je leest dit bericht, dus vooralsnog is de Hall of Awesomeness nog alive and kicking.

Vandaag had ik het tijdens het vak Branding over experience marketing, en de rol van nieuwe media binnen deze discipline. En laat ik nou net tegen een mooi voorbeeld aanlopen. De Chinese online supermarkt Yihaodian wil haar klanten een ervaring geven die het winkelen in een “echte”, offline supermarkt evenaart. Hiermee hopen ze de oude internetbelofte dat mensen “al hun boodschappen vanaf de bank kunnen doen” in te lossen. Dat hebben ze gedaan door in één weekend 1.000  winkels te openen. In Beijing, Hongkong, Shanghai, op het plein van de Hemelse Vrede, voor de ingang van hun concurrenten, etc. Maar dan virtueel, met behulp van augmented reality binnen een Layar-achtige applicatie. Check de video!

 

Share Button
Categories: (i)Media, Home, Video

Leave a Reply