Hall of Awesomeness

Media, marketing, communicatie, fun

Kennelijk is Klaus niet de enige Barbie met een imagoprobleem. Het speelgoedpoppetje van Mattel heeft ook last van het beeld dat sommige mensen van haar hebben. Iets met het zelfbeeld dat bij meisjes ontstaat als ze de hele dag spelen met een poppetje waarvan de lichaamsverhoudingen niet helemaal realistisch zijn. Onzin natuurlijk. Zelf speelde ik vroeger het liefst met Jabba de Hutt en… Ow wacht, misschien hebben ze toch wel een punt. Anyways, tijd voor een campagne dus. En zoals dat tegenwoordig hoort, heeft Mattel gekozen voor een stevige contentstrategie. Originated content in de vorm van een documentaire, zou Miles Young het noemen. Zet een paar camera’s op kinderen die met de mini Marijke Helwegens spelen, vraag papa’s en mama’s naar hun ervaringen met het speelgoed, et voilá. Uitrollen via Youtube en Tumblr en zelfs een eigen url-shortener (dolltasti.cc). Geen verrassing dus dat de eerste resultaten nu al zijn waar te nemen.

The Barbie Project op Tumblr

Share Button
Categories: (i)Media, Home, Video

Leave a Reply